Skip to content Skip to footer

طراحی وبسایت

 طراح وبسایت

فرآیند طراحی وبسایت شامل ایجاد وبسایت ها و صفحات به گونه ای است که نشان دهنده نام تجاری و اطلاعات یک شرکت باشد و در عین حال اطمینان حاصل شود که یک رابط کاربر پسند ارائه می شود. چه در حال طراحی وبسایت، یک برنامه تلفن همراه یا حفظ محتوا در یک وبسایت باشید، ظاهر و طراحی عناصر مهمی هستند که به عنوان عناصر حیاتی در فرآیند طراحی ادغام می شوند. هنگام توسعه وبسایت، راه های زیادی وجود دارد که می توانید از بین آنها انتخاب کنید. این است که آیا شما می خواهید سایت خود را بسازید یا یک طراح وب حرفه ای شوید که برای دیگران سایت طراحی می کند. این مقاله به شما درک اولیه ای از چیستی طراحی وبسایت و عناصر اصلی و کاربردهای آن می دهد.

چه کار های طراحان توسعه دهنده وب انجام می دهند     

به عنوان بخشی از شرکت طراحی وبسایت در فرآیند مادورای، شما باید اهداف وبسایت یا صفحه وب خود را شناسایی کنید و مطمئن شوید که برای همه بازدیدکنندگان بالقوه قابل دسترسی است. به منظور دستیابی به این هدف، محتوا و تصاویر در یک سری از صفحات سازماندهی شده و برنامه های کاربردی همراه با سایر عناصر تعاملی یکپارچه شده اند. متخصصانی که مسئول انجام این فرآیند هستند #Webdesigner نامیده می شوند

  1 :جذاب کردن طرح رنگ و همچنین آسان کردن فونت برای خواندن
 2: طراحی رنگ ها، فونت ها و چیدمان ها با در نظر گرفتن هویت برند
 3: برای اطمینان از ناوبری بصری، یک نقشه از ساختار وبسایت ایجاد کنید
4: تصویر، لوگو، متن، ویدئو، برنامه ها و سایر عناصر با قرار دادن آنها
5: طرح‌بندی‌ها و استایل‌ها با استفاده از زبان‌های کدنویسی مانند HTML و CSS ایجاد می‌شوند
6: بهینه سازی نسخه طراحی وبسایت و صفحه برای موبایل و دسکتاپ

دو روش متداول #webdesigncompany در مادورای تطبیقی ​​و پاسخگو هستند. طرح‌بندی وبسایت و محتوای محتوا به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که از اندازه‌های استاندارد صفحه‌نمایش به‌عنوان قاب‌هایی برای طرح‌بندی در یک طراحی تطبیقی ​​استفاده می‌شود. توجه به این نکته ضروری است که در طراحی واکنش گرا، محتوا بر اساس اندازه صفحه نمایش به صورت پویا حرکت می کند. در طول فرآیند طراحی وبسایت، یک شرکت طراحی وب در مادورای از مراحل مختلفی به عنوان بخشی از فرآیند کلی توسعه وب استفاده می کند تا تعیین کند چگونه روش های مختلف طراحی را بر اساس ترجیحات و اهداف مشتری یا کارفرمای خود به بهترین نحو اعمال کند.

 عناصر طراحی وب چیست؟

طراحان وب قادر به ارائه راه‌حل‌های مؤثر هستند و می‌توانند در نتیجه فرآیند طراحی #طراحی وب، با هر ترجیحی سازگار شوند. تقریباً هر #شرکت طراحی وب سایت در مادورای دارای تعدادی مؤلفه استاندارد است، مانند موارد زیر:

 1: سلسله مراتب بصری
2: طرح رنگی
3: تایپوگرافی
4: خوانایی
5: جهت یابی
6: محتوا
7: سیار

  چیدمان

Layout به نحوه سازماندهی و نمایش محتوای یک شرکت طراحی وبسایت در مادورای در یک صفحه وب خاص اشاره دارد. برای ایجاد یک طرح موفق، طراح باید طرح را با دقت انتخاب کند. برای اینکه آن را تا حد امکان ساده، شهودی و تا حد امکان در دسترس قرار دهید. یک طراح به راحتی می تواند عناصر یک وب سایت را با استفاده از مناطق خالی به نام فضاهای سفید ترتیب دهد تا یک طراحی مبتنی بر شبکه ایجاد کند که مطمئن شود عناصر به شیوه ای منطقی چیده شده اند.

دستگاه های موبایل و صفحه نمایش دسکتاپ می توانند توسط طراحان متفاوت طراحی شوند. از آنجایی که بسیاری از بازدیدکنندگان با استفاده از تلفن‌های همراه یا تبلت خود به وب‌سایت‌ ها دسترسی پیدا می‌کنند، شرکت #webdesign سازگار با موبایل در مادورای یک ضرورت است. هنگامی که یک دستگاه غیر رومیزی به یک وب سایت متصل می شود، ظاهری که فقط برای تلفن همراه است فعال می شود تا از سازگاری آن با تلفن همراه اطمینان حاصل شود. هنگامی که یک دستگاه غیر رومیزی به وب سایت متصل می شود، یک الگوی واکنش گرا با اندازه های مختلف صفحه نمایش سازگار می شود. اگر طرح بندی بین پشتیبانی ها سازگار باشد، بازدیدکنندگان به احتمال بیشتری به یک سایت اعتماد می کنند.

  تصاویر

به عنوان مثال، یک تصویر، یک نمودار، یک عکس، یک نماد یا هر نوع تصویر دیگری است که اطلاعات تکمیلی را به نحوی به متن کمک می کند.

یک طراح می تواند تصاویری را انتخاب کند که یکدیگر و برندی را که در وب سایت نشان داده شده است، به منظور ایجاد جلوه دلخواه انتخاب کند.

 سلسله مراتب بصری

در مورد یک طراحی وبسایت، سلسله مراتب بصری نشان دهنده ترتیب پردازش اطلاعات توسط کاربر است. معمولا زمانی که یک وبسایت جدید ایجاد می شود، یک الگوی بصری توسط طراح بر روی آن اعمال می شود. یکی از جنبه های مهم مدل سازی وبسایت، نحوه هدایت چشم ها و رفتار بازدیدکنندگان در پاسخ به طرح است. F-Pattern یا Z-Pattern نمونه ای از یک الگوی چیدمان است که برروی قسمت افقی بالای یک سایت تمرکز می کند. معمولاً جایی است علاوه بر ناوبری،لوگوی برند وگاهی اوقات یک کادر جستجو را پیدا می کنید. . تعامل کاربر با یک برند ازاین عناصر الهام گرفته شده است و شناخت یکبرند نیز الهام گرفته شده است.

  طرح رنگی

یکطرح رنگ موثر ترکیبی از رنگها است که هویت برند وهمچنین صنعت آنرا منعکس میکند که آنرا با برند سازگار میکند. یک پالت رنگ بر اساس یک رنگ غالب و چند رنگ دیگر برای دستیابی به این نتیجه طراحی خواهد شد. پالت رنگ میتواند یکرنگ یاچند سایه از یکرنگ باشد، یا میتواند ترکیبی از رنگهای نزدیک به یکدیگر باشد،میتواندپالترنگ مکمل باشد. یک طراح باید درنظر داشته باشد کاربران چه رنگهایی را در هنگام طراحی آنها بیشتر جذب میکنند.

76 ایده خلاقانه و موضوع برای طراحی وبسایت…

Leave a comment

0.0/5